Autor |
Wiadomość |
ZiemoOne
Administrator
![Administrator Administrator](http://img242.imageshack.us/img242/5183/admingu4ek5.gif)
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp. POLSKA
|
|
Q4 w Windows Vista Home Premium PL 32-bit |
|
Panowie jesli komus z was przyjdzie do głowy, wywalic XP i założyć sobie świerzutką nową i pachnąca Viste, to nie róbcie tego błędu. :)
Ja popełniłem ten błąd i zakupiłem Windows Vista Home Premium PL 32bit
Przy tej samej konfiguracji nie da się grać w q4 nawet na ustawieniach medium, przy wydajności strownika ustawionej na wysoka wydajność.
Wicej myślę że to nie wina grafiki że wszystkie gry chodzą dużo wolniej, w sumie nie tyle chodzą wolniej co zdarza im się przycinac i to mniej wiecej raz na jedną dwie sekundy. W q4 objawia sie to krotkutrwałymi spadkami FPS poniżej 20. Zauważyłęm że w viście w trybie 3D grafika wygląda nieco innaczej niż w XP z początku wydawało mi się że jest troche ostrzejsza, ale tłumaczyłem sobie to że mi się chyba wydaje tylko ;] Po wiely testach i przyglądaniu się temu co widzę na ekranie doszedłem do wniosku że to wcale nie jest złudzenie. Widać wyraźnie że używany jest tzw. "unsharp masking". Co to znaczy. Chodzi o to, że kazda klatka obrazu po obliczeniu przez procesor GPU, jest poddawana tzw. postprocessing i stosowany na niej jest filtr unsharp masking, czyli pewien rodzaj wyostrzania obrazu, działanie takiego filtru możecie sobie zobaczyć np w programie photoshop (unsharp mask). Nie wiem czy to jest realizowane na poziomie sterowników nVidia (raczej wątpię) czy gdzieś w jądrze systemu Vista. Mysle że to drugie, bo gdy nap używa się Alt+Tab do przechodzenia pomiędzy aplikacjami, to są one wyświetlane w małych okienkach na tle Q4 razem z wszystkimi efektami Aero. Tak czy sią tego typu efekty sa realizowany zazwyczaj przez jednostki PS w GPU, czyli dodatkowo obciążają procka karty. Poza tym podczas uruchomienia Q4 nakłądka Aero jest cigle katywna przeskakujemy do Windy i nic sie nie rysuje jak w XP więc pewnie to pożadnie obciąża procka CPU. Efekt jest taki że można ustawić najniższe detale w Q4 a i tak bedzie za mało klatek do komfortowej gry w sieci.
Mam nadzieję że podniesie się szum na ten temat i zarówno M$ jak i nV zabiora się pożądnie za rendering w nowym systemie.
Kolejną dla mnie np. bardzo istotną wada jest fakt braku możliwości potkręcenia grafy w Viście. Po pierwsze nV nie daje mozliwości zmiany parametrów w zakładkach ustawien ekranu tylko w swoim gównianym control panelu, a po drugie jsli nawet probować by zmienić ustawienia za pomocą RivaTuner to najnowsza wersja poprostu nie widzi sterownika karty Visty wiec nic nie zdziałamy. Zawiodła nawet ostania metoda którą np. stosuje ponoc z powodzenim mój brat. Mianowicie chodzi o program nTune, działa on niestty tylko na płytach które są wyposażone w chipset nvidia nforce3 lub 4 ;/
Niestety będę musiał poczekać z powrotem do gry na Core2Duo, brat twierdzi że nie widzi różnicy między szybkościa działania gier pod XP i Vista 32-bit, a posiada własnie juz Core2Duo, byćmoże remedium na te problemy które mam z Q4 jest właśnie dwurdzeniowa proca, jeśli okaże się że nie to bede musiał wrócic do XP. Problem w tym że juz sprzedałem swojego :) i bede musiał chyba sobie "kupić" choc mi się to nie uśmiecha wcale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 17:47, 03 Lut 2007 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTechBlood/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Vitez
Rekrut
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
|
|
|
Nie chodzi o dwurdzeniowosc... a ogolnie o wydajnosc. Vista ma ta "zalete" ze jezdzi sobie po sterownikach czy miedzy plyta glowna a dyskami/kartami i szyfruje/testuje (uogolniam) co sie da byle sie niby jak najlepiej zabezpieczyc.
W praktyce oznacza to - chcesz miec Viste (szczegolnie te najwypasniejsze wersje czyli wlasnie Premium z opcja Aero) to usisz miec nowiutkiego, najmocniejszego kompa.
Ja wiem ze na moim (Athlon 3800+, 2GB DDR PC-400, Geforce 7300GT 256MB, Asus A8N Deluxe) Vista by dzialala tak sobie, a dorzucic do tego wymagajaca gre = slabo.
Zreszta to samo bylo jak Win XP wychodzily - ich minimalne wymagania spelnial maly ulamek dosc nowych komputerow, a zlecane wymagania byly spelniane przez sprzet, ktory max pol roku przed XP wchodzil do sprzedazy dopiero :roll: .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:21, 03 Lut 2007 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTechBlood/images/spacer.gif) |
ZiemoOne
Administrator
![Administrator Administrator](http://img242.imageshack.us/img242/5183/admingu4ek5.gif)
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp. POLSKA
|
|
|
|
Moj brat robil testy teraz na Premium 32 i ma to samo wczesniej testowal na Ultimante 64 i smigało tak samo jak na XP. Ponieważ ma licencje na wszystkie wersje bo jest testerem wiec zrobi testy na wszystkich wersjach z nowymi sterami nV i bez i bede wszystko wiedzial, ale narazie wychodzi ze problem dodyczy tylko wersji 32 bit i nie jest to wogóle związane z moją konfiguracją :D
Dodam jeszcze że na ATI nie ma roznicy pomiedzy szybkoscia na xp i na viscie, wiec to wina nvidia zdecydowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 21:15, 03 Lut 2007 |
|
![](http://picsrv.fora.pl/AcidTechBlood/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|